26 Şubat 2009 Perşembe

Kızıl Kral'la Savaş

Gel! Seni istediğin yerlere, istediklerine götüreyim diyor Kızıl Kral. O içimde, ruhumda, aklımın ince kıvrımlarında yaşıyor. Söylediğim sözlere karışıyor, benim gözlerimle görüp benim ağzımla konuşuyor kimi zaman. Tökezlediğim zaman elimden tutuyor, üzüldüğüm zaman intikam kelimesini öğretiyor bana. Üzülmek nedir bilmiyor ama üzmek… İşte onu çok iyi biliyor. Soğuk bir kral o, sadece kazanmayı biliyor. Narsist de biraz... Kendisini çok seviyor. Kazanmayı da seviyor. Kazanmak varken başkalarına fırsat vermek neden diyor. Elimi tut ve kazan. Tüm gün bunları fısıldıyor zihnimde.
Acıma duygusu yok, sevgisi yok. Buz gibi. Bu yüzden her zaman dinlemiyorum onu ama bazen dinletiyor kendini. Bu işi iyi biliyor, kaybettiği bir askeriyim sonuçta. Uzun süre dinledim onu, kölesi olmadım belki ama elçisiydim. Bu yüzden peşimde hala. Karanlık bir köşede saklanıp en zayıf anımda çıkıyor karşıma, en duygusal anımda. Yolumu kaybettiğim zaman haritasını yayıyor önüme. Yolları zevkli olduğu kadar da korkunç, kapkaranlık.
Başkalarını yaraladığı kadar ruhumu da yaralıyor o yollardaki dikenler. Kaçıyorum bu yüzden. Kendimden bile kaçıyorum beni bulamasın diye. Çünkü yerimde durmaya devam edersem yakalayacak beni ve belki bu sefer kurtulamayacağım. Kölesi olacağım onun, geri dönüşüm zor olacak ya da belki olmayacak bile. Sınavdayım ben, şu an bir sınavı yaşıyorum. Ama kalemim elimde bekliyorum sorular cevapsız hala. İsmimi bile yazmadım kağıda. Dediğim gibi kaçıyorum kendimden. Okuduğum kitapları değiştiriyorum, dinlediğim müzikleri. Uyuduğum saatler bile farklılaştı, davranışlarım tepkilerim değişti, sanki bu ben değilim, belki ikizim ama ben değilim. Ancak gücümü topladığım zaman dönüp yüzleşebilirim onunla. O zaman kölesi olmam onun, o bana itaat eder. Kötülüğün yollarında değil de ışığa yakın yürürüm o zaman.
Ama bekliyorum şimdi, sadece bekliyorum. Bir zamanlar yanımda olan bir el tekrar gelip yardım etsin onunla yüzleşirken diye bekliyorum… Aslında o hem sınavım hem yardımcım yinede şuanda umutla beklemekten başka bir şey yapamıyorum. O yardım gelecek, bunu biliyorum, güveniyorum ve hala bekliyorum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder